Ako ušetriť pri svadobnom cateringu

Ste aj vy z tých, ktorí radšej dvakrát rátajú a raz nakupujú? Či úplne najradšej dlhšie zvažujú aj iné alternatívy ako efektívne ušetriť? Ak je to tak,  určite oceníte naše rady, ktorými môžete pred plánovanou svadbou nájsť ešte tajne ukryté finančné rezervy vrámci jedálnička hostí…

Čas hrá dôležitú rolu

Nezúfajte, hoci ste si uvedomili, že prvotný návrh agentúry na 4-chodové bohaté menu je príliš veľké finančné sústo, pretože máme pre vás aj iné možnosti ako si hostí uctiť jedlom a pitím bez toho, aby mali pocit, že vaša svadba niečo postráda. Bude mať iba trošku inú príchuť… Pravdou je, že ak máte viac ako 20 – 30 hostí, najväčšou položkou na svadbe sú jedlá a nápoje. Je preto namieste zvážiť pred plánovaným cateringom presný počet hostí pri svadobnom stole, a taktiež čas, kedy sa ,,občerstvovacia časť“ párty bude odohrávať.

Čas vašej párty hrá totiž veľmi dôležitú rolu, pretože vaši hostia budú očakávať rozličné chute a množstvá jedál od toho, kedy sa pri tomto stole stretnú… Hlavné stravovacie časy by preto mali vyzerať približne nasledovne: raňajkové menu – od 9 do 11 hod (neobvyklé, no možno ideálne pre menšiu a kratšietrvajúcu svadobnú udalosť), brunch alebo raňajkoobed v jednom chode – od 11 do 14 hod (nechápeme ako desiatu, pretože menu je bohatšie), obed – od 12 do 15.30 hod, olovrant – od 14 do 16 hod (môže mať rôzny charakter od Tea Time, Misových variácií, Ľahkého obeda či Dezertovej alebo Punčovej párty), večera – od 17 do 20 hod, predjedlo ako Hors d’oeuvres od 20 hod vyššie, Gril párty alebo Dezert párty  – od 21 do 22.30 hod, Popolnočné občerstvenie – po 24 hod (u nás podávanie kapstice či inej sýtej polievky na ,,vytriezvenie“).

Bufetové či nebufetové stoly

Ak si nemôžete alebo nechcete dovoliť celodenný catering, ponúkame vám pár nápadov na catering, ktorým rozhodne ušetríte a pritom neuberiete na úrovni vašej párty. V svadbaprvom rade nesmiete zabudnúť na nápoje a  svadobnú tortu! Tieto položky považujte za fixné! Vedzte ale, že aj najjjednoduchšie jedlá sa dajú prestrieť s jedinečným sviatočným šmrncom. V neposlednom rade, ročné obdobie a celkové počasie i podnebie sú dôležitými faktormi pri organizácii vášho svadobného jedálnička. Celkovo si zapamätajte, že bufetové menu (studené aj teplé jedlá rozložené na jednom stole) je vždy oveľa lacnejšie ako klasické podávanie jedál čašníkmi, nakoľko ušetríte minimálne na obsluhe.

Svadobná čajovňa alebo Tea Time

Táto forma recepcie je finančne nenáročná a môže sa konať od 14 do 16 hodiny. Čaj a káva sa servírujú so sedvičmi na rôzne spôsoby. Kôrky sú odstránené a sú rezané na malé kúsky. Sedviče s mäsovými či rybacími kúskami, s rôznymi pomazánkami dopĺňajú chutné ovocné koláčiky, čajové koláčiky, koláčiky z lístkového cesta, ktoré sú ideálnym občerstvením k týmto teplým nápojom. Uistite sa, že na vašej pozvánke nájdu hostia informáciu o Svadobnej čajovni.

Ľahký obed

zena Ľahký obed je skvelým načasovaním na neskoršie ráno alebo skorý obed. V tomto čase môžete podávať ľahšie jedlá ako je klasické obedové menu roznášané personálom. Ponúknite pestré šalátové menu s cestovinami, zemiakmi, ryžou, Čínsky šalát, letný šalát (kapusta, mrkva, cibuľa, iná zelenina s majonézou), ovocný šalát, želatíny s ovocím, zelený šalát… K týmto šalátom naservírujte niekoľko drezingov, ovocia a chlieb. Uveďte v pozvánke, že hostí čaká Ľahký obed…

Misové variácie

Tento typ recepcie sa dá načasovať od 11 do 17 hodiny alebo pre večerné svadby. Ponúknite ľahké malé jedlá – jednohubky, chlebíčky, crossainty – či hrubšie zemiakové lupienky s omáčkami, pochutiny, ovocie a zeleninové misy, syry, krekry a podobne… Na pozvánku napíšte Light Hors d’oeuvres. Ak by ste radi pridali viac typickách jedál, ktoré sú sýtejšie pridajte mäsové a syrové misy, garnátové koktejly, ustrice, vaječné rolky, salámy, kuracie krídelká, a sedviče.

Dezert párty

Tento typ recepcie sa hodí medzi 13 a 16 hodinou alebo v neskorší večer. Servírujte široký sortiment dezertov ako sú syrové koláče, ovocné koláče, torty, cookies, zákusky na rôzny spôsob, sušienky, piškótové a krémové pochúťky, zmrzlinu, a pod. K tomu samozrejme kávu, čaj či iné alko či nealko nápoje, ktoré sa samozrejme hodia ku ktorémukoľvek uvedenému typu recepcie…

Punčová recepcia

women_154Nechajte hostí jednoducho,, vychutnávať koláče“ počas celého eventu, keď ste mimo hlavného jedálneho času. Pripravte elegantné koláčové a dezertové menu ako punčovú recepciu. Takýto typ sa plánuje neskoršie ráno,  popoludní alebo na večer. K menu pridajte dezerty, koláče, slané pečivo, oriešky, mandle, pistácie a pod… Uveďte to na pozvánke, aby hostia neočakávali podávanie hlavného jedla ako Punčovú recepciu. V zimnom období môžete zvýrazniť chuť tohto typu recepcie klasickým punčom či vareným vínkom…

Nápojové patálie

Alko a nealko nápoje sú v našich slovanských končinách vrámci cateringu asi to najvyššou položkou, a preto je opäť na mieste, zvážiť, že je výhodnejšie ponúkať víno zo stolov ako ho individuálne rozlievať. Pravdou je, že vo väčšine prípadov je zase naopak pre pivárov výhodnejšie, vhodnejšie aj príjemnejšie naraziť sud piva ako ponúkať hosťom fľašky…

Taktiež je dobré urobiť vopred malý prieskum medzi hosťami, kto dáva prednosť vínu alebo pivu, ostatné alkoholické nápoje je taktiež lepšie dohodnúť a zakúpiť fľašky na stoly vopred podľa voľby hostí. Tu odporúčame poprosiť hlavného čašníka, aby vás priebežne informoval o ,,finančnej situácii“. Stanovte si radšej vopred hranicu, ktorú ste ochotní do pijatiky investovať.

Ušetrite na prenájme

Ak miesto, kde plánujete vašu svadbu ponúka k prenájmu aj inventár, premyslite si, či je nutné prenajímať všetko. Zvážte, či vás nevyjde lacnejšie prenajať iba to nevyhnutné ako sú stoly, stoličky a riad či iný inventár jednoducho nahradiť jednorázovým plastovým riadom, pohármi, taniermi, servítkami a príbormi… Existuje už nespočetné množstvo svadobného jednorázového inventáru, ktorý sa dá navyše pekne dodekorovať…

Personál a trvanie eventu
svadba oslavaMáte predstavu o tom ako dlho potrvá vaša ,,veselka“? Už máte presne dohodnutý personál dokedy vám bude k dispozícii? Je súčasťou prenájmu priestoru aj personál, ktorý vám poslúži do rána bieleho alebo po polnoci si každú hodinu účtuje každý čašník honorár zvlášť? Je v prenájme zahrnuté aj upratovanie priestoru? Radšej si vopred toto všetko dohodnite, aby sa vaše náklady nečane nevyšplhali na nepríjemnú sumu. Dohodnite si presný čas dokedy je pre vás personál k dispozícii, aby ste náhodou neboli prekvapení, keď bez mihnutia oka začnú čašníci upratovať stoly a zametať podlahy počas najlepšej zábavy… Ak si nemôžete alebo nechcete dovoliť preplácať personál, nechajte otvorený bufet so samobsluhou alebo urobte z toho zábavu a vyberte si pár ochotných hostí, ktorí s vašou asistenciou budú počas večera ponúkať misy s občerstvením aj ostatným hosťom. Veríme, že vám tieto rady aspoň trochu pomohli a všetko prebehne podľa vašich predstáv s minimálnymi nákladmi. Bon Apetit!

Autor: luč/SvadbaOnline.sk

K tomuto článku zatiaľ nie sú nijaké komentáre.

Zanechajte komentár

Musíte byť prihlásený(á) aby ste mohli vkladať komentáre.